Bell 206L LongRanger
Bell 206L LongRanger je nástupcem Bellu 206 JetRanger. LongRanger nabízí větší kapacitu cestujících. Bell oznámil vývoj "nataženého" JetRangera v září 1973.První 206L poprvé vzlétl 11. září 1974, a jeho produkce začala na roku 1975. LongRanger má oproti JetRangeru o 2 sedačky navíc, silnější motor.
Následující verze byly 206L1 LongRanger II, představený v roce 1978, 206L3 LongRanger III, a aktuální 206L4 LongRanger IV, představený v roce 1992. Každá následující verze uvádí stále silnější motory a další drobná zlepšení. Výroba LongRangerů a JetRangerů byla v roce 1986 převedena do Mirabel v Kanadě.
LongRanger našel využití ne jen pro korporační dopravu, ale i u policie a lékařských službách na celém světě. Bell aktuálně nabízí dvoumotorové LongRangery - TwinRangery, zatímco americká společnost nabízí dvoumotorové verze LongRanger Gemini ST . Od Bellu 206 se dále odvíjí Bell 407.
Detaily
Hlavní rotor
|
Přistávací světlomet
|
Plocha proti boření do měkkého terénu
|
Výfuková roura
|
Vyrovnávací rotor
|
Interiér sanitní verze |
Technické parametry Bellu 206L-3
Výrobce: |
Bell Helicopter, Textron |
Pohon: |
Allison 250-C30P |
Výkon |
485 kW |
Cestovní rychlost: |
215 km/h |
Dolet: |
635 km |
Maximální vzletová hmotnost: |
1 882 kg |
Rozměry: |
Délka: 13,02 m, Výška: m, šířka: m, Rotor-O: 11,28 m |
Posádka: |
1. a 2. pilot, 5 cestujících |
Fotogalerie
Více fotografií zde -> |
Nákresy Bell 206
Z boku
|
|
Shora
|
|
Zepředu
|
Interiér